czwartek, 6 marca 2014

Fotel.

Wczoraj Oluszko przesiadł się z fotelika 0-13 do 9-18.
Przeciągałam ten moment jak tylko się dało i w sumie jeszcze nie jestem pewna czy to ten czas. Olek w poprzednim foteliku jeszcze się mieści, głowa nie wystaje, za to nogi... wiem, że mogą wystawać sporo, ale Olkowi "zwisają" tak, że niemożliwe jest poprawne poprowadzenie pasa.

Długo się głowiłam co wybrać. Byłam zdecydowana na kolejny fotel montowany tyłem do kierunku jazdy, ale pojawiła się wizja zmiany samochodu za kilka miesięcy. Bałam się, że do kolejnego samochodu fotel może nie pasować. Przez myśl przeleciało, że później możemy ew. sprzedać, ale sama nie kupiłabym używanego fotelika, więc odpada. Poza tym, czasami jeżdżę z mamą/teściową, które mają małe samochody, a nie wyobrażam sobie przewożenia dziecka "tylko na chwilkę" bez fotelika.

Zawęziłam wybór do dwóch.
Britax Romer King Plus 9-18kg i Recaro Young Sport 9-36kg.

Pojechaliśmy, przymierzyliśmy i... wybraliśmy Romera. Nie byłam przekonana do fotelika z rozstrzałem wagowym 9-36. Romer nam odpowiada, łatwo się montuje, pasuje do samochodu i w ogóle, jakiś ładniejszy jest :P

http://www.entliczek.pl/romer-king-plus-crown-blue.html

No więc wczoraj nastąpiła jazda próbna. Musieliśmy trochę przeorganizować samochód. Pies wylądował w bagażniku (spokojnie, ma tam więcej miejsca niż na tylnej kanapie, a i widoczność lepszą), Olek z tyłu (do tej pory jeździł na przednim siedzeniu), a ja obok niego, bo na szczęście kierowcą nie jestem ;)
Miś w szoku, milczał całą drogę i obserwował samochody. Siedział jak królewicz na tronie.



Mam nadzieję, że dokonaliśmy dobrego wyboru.
A Wy macie już wybór fotelika za sobą? :)

12 komentarzy:

  1. Mamy dokładnie ten sam model fotelika. Zosi bardzo się podoba jazda przodem. I głowa jej nie lata, jak w nim śpi. Raz jechała w innym i tylko upewnilam się, że ten który kupiliśmy jest swietny.

    OdpowiedzUsuń
  2. My mamy to jeszcze przed sobą. Szukam fotelika idealnego więc dziękuję za tą notkę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale błagam nie woźcie w kurtce. Jak już jeździ przodem do kierunku jazdy to niech chociaż uprząż ma dobrze dociągniętą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurtkę zawsze mu ściągam ;) wiem, że pasy dociąga się bez kurtki.
      Wracaliśmy akurat od teściów, przejazd zajmuje nam 3 minuty, a że młody był głodny i zmęczony to włączył bunt i musieliśmy szybko ruszyć.

      Usuń
  4. My mamy fotelik Baby Design ( i również wózek,łóżko i krzesełko do karmienia z tej firmy :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. My mamy Recaro Young Sport 9-39. Nasza mała na 6 miesiecy i wazy juz ponad 9 kg, wiec nam jak najbardziej odpowiada. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wybrałam identyczny:) Nawet kolor, jakiś miesiąc temu. Też byłam zdecydowana na taki tyłem do kierunku jazdy, ale pan w sklepie powiedział, że do jego zapięcia potrzebne są dwa pasy, zajmuje tak jakby dwa miejsca z tyłu. Wybrałam ten i jestem mega zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co do dwóch pasów, pewnie chodziło o to, że w wersji bez isofix jest dodatkowy pas mocujący w zestawie, a nie o to, że pół kanapy zajmuje ;)

      Usuń
    2. zaden fotelik nie moze zajmowac dwoch miejsc. :D

      Usuń
  7. My wybraliśmy tylem do kierunku jazdy Besafe combi isofix. Bardzo jestem z niego zadowolona.

    OdpowiedzUsuń